yusufyaacub/panca-4dimensi: kelainan pd qolbu... Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Friday, September 3, 2010

kelainan pd qolbu...

arini Jumaat 3 sept 2010. genap sminggu slpas kali trakhir mnitiskan airmata n airhidung.. sbb?? aku pon x taw punca sedih yg tramat sgt tiba2 meletus dlm qolbu. pd jmaat mlm minggu lpas. ms tu bru lpas sesi baca kitab ole tuan guru utama silat, kmi sambung ngn tahlil dan wirid 1000x(ntah ckup ke taktau la). di awal tahlil dimulakan dlm lingkungan 1-400, kt dlm pala ni cuma tau nak hbiskan ja 1000x tu.... taaaaapiiiii... bila msuk antara 400-600, hati ni trasa mngecut....trasa sebak....
sedih ya rabbi smpai x trtahan linangan airmata ni. cuma aku amatlah pelik, knapa aku x boleh tahan airmata tu dr jatuh? sdangkan slalunya bila pkir benda lain, hilangla sebak tu. yg paling plik tu, aku pon x tau sbb apa ku nanges kuat2.. time tu tringat kt ayh n mak, tp tiap2 minggu blik jmpa diorg. xda rasa sedih pon slama ni... pastu tringat kt ex aku, tp dah xda prasaan ngn dia dah pon, siap nak langgar ngn bumper keta lg kalo ku jmpa nanti(hrp2 x jmpa dah).. pastu tringat kt kwn2 lama, kwn baru... tp kwn je laaaaa..sblom ni xda hal sdih2 pon... so apehal aku nanges gila2 ms tahlil tu haaa????
tuan guru ada tnya lpas sesi tu, wat refleksi ckit.... aku pon jwb mcm kt ats tu... tp ku just brenti stakat tu sj. aku x crita abes... sbenarnya, Allah beri peluang kt aku utk ingt blik slah silap aku pd mreka2 yg trlibat, baran aku,marah aku..... masa mata ni trpejam bertahlil, mcm ada imej trpampang dpn bjik mata nih. walopon ada kwn kiri n kanan aku tgah tahlil skali, tp ms tu aku x trasa diorg ada kt situ.. mcm aku ni jauh trpencil dr sekeliling....
airmata mencurah2 ke bjik tasbih(tasbih pinjam,sendri pnya mlas bwk). shinggalah aku trasa dada yg sebak terisi cinta dan syg, hati yg kecut kembang brtaman taman..... ms tu kwn ku kt sblah kanan, pgang bahu aku. aku bkak mata ckit...tp trsambung nanges lg sbb kseronokan n prasaan lapang dada tu hadir. ikhlas dr hati, xpnah rasa mcm ni dgn mana2 manusia@makhluk......
aku tau, tuan guru mest tau....tp aku lg suka snyap..da memg stail aku kannnn~
akibatnya, mlm tu...latihan gayong warisan aku brjalan dgn prasaan tenang....berfokus....faham...redha...rendah diri.....
aku amt suka dgn prasaan tu, alangkah baiknya setiap saat brada dlm situasi tersbut.......sekian.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v