yusufyaacub/panca-4dimensi: Secret Recipe Tak Selamat Untuk Umat Islam Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Sunday, May 22, 2011

Secret Recipe Tak Selamat Untuk Umat Islam

salam sahabat buat skalian~ 

alamak...tadi ada heboh kat FB daripada kawan2 aku. kononnya si SR yang digilai ramai ni ada problem dengan kandungan dalam produk diorang. ahaaa.... cerita dia gini ha, satu company iaitu PURATOS MALAYSIA telah mengeluarkan produk bahan bagi kek iaitu WHOLE EGG POWDER DAN WHOLE MILK POWDER yang mengandungi DNA BABI!
kedua dua ramuan ni plak digunapakai oleh syarikat SECRET RECIPE MALAYSIA untuk membuat kek! ya, kek yang lembut dan gebu yang korang selalu makan tu.... jadi, JAKIM telah menarik balik sijil HALAL dari syarikat puratos pada 12. mei 2011.

ini adalah laman wen syarikat puratos :- http://www.puratos.com.my/
ini pulak laman web JAKIM sebagai bukti penarikan sijil :- http://www.halal.gov.my/ehalal/index.php?ty=content_view&id=NEW-20110512163507&type=NEW

walaubagaimanapun, syarikat SR tak ditarik sijil HALAL nya kerana penggunaan bahan tadi itu hanya ada dalam beberapa produk SR sahaja. Tetapi, adakah ianya benar2 ada dalam 2 produk secret recipe ini sahaja? okeh, ni adalah dua produk SR (TALENTO BROWNIES CONCENTRATE, TALENTO CAKE CONCENTRATE) yang ada  2 jnis bahan dari puratos tadi. lihat pada number 8 dan 9(klik sini)


seingat aku, aku hanya pernah pergi makan kat SR cuma 2 kali saja sepanjang penubuhan SR. tapi aku x pernah beli atau makan kek dari SR. biasala, orang kampung...mana nak mentekedarah kt tempat2 "exclusive" mcm orang bandar... kalo ada yang nak blanja nanti, bole jgak. tapi tunggu Halal 100% kat SR tu. nak kata aku tipu, sukati koranglah.. sebab aku lagi suka beli kek kat kedai kek CHIA LEE di Alor Star. tukang buat kek dia, semua Islam dan xda was2. selagi anda belum hilang rasa was2 dalam diri, selagi itu ianya haram. walaupun sijil HALAL telah diberikan semula. jadi, pikirlah apa yang nak buat yer...
simpul simpulan bahasa sanskrit: terhindar dari sesuatu yang x pasti.. moga DIA pulang dgn selamat. ;( huuuuhuuuu~

1 comment:

  1. prnh dgr jg kisah ini tp x psti kesahihannya..tq utk info bguna ni

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v