yusufyaacub/panca-4dimensi: Ustaz, Ustazah, Cikgu, Guru, Teacher Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Monday, May 16, 2011

Ustaz, Ustazah, Cikgu, Guru, Teacher

salam sahabat buat skalian~
hari ni hari guru... 16 Mei... pd penduduk malaysia, SELAMAT HARI GURU DIUCAPKAN. 2013 aku jd cikgu. macam malas nak pikir plak. hari paling best adalah hari pencen. kalo aku sempat pencen barula nikmat. sekarang ni kalo aku jumpa cikgu lama aku trutama cikgu skola rendah kat mana2, diorg mesti bahasakan diri diorg "akak", "abang". sebab diorg tawu aku pon akan jd cikgu nanti. chit poorah, anak diorg pon ada yg sebaya dgn aku. haaaiiiishhh!
zaman tak sekolah tergedik gedik galas beg nak p prasekolah. zaman prasekolah tergedik gedik nak pkai uniform masuk darjah satu. zaman darjah 6, pulun nak dpt 5A kononnya pastu nak masuk skolah menengah. zaman sekolah menengah kejar 8A PMR pastu sibuk si cikgu kauneling busy body suruh masuk skolah lain. zaman nak amik SPM semua gelabah konon nak dapt result baeekkk punyer utk masuk IPT. dah masuk IPT, aku PENAT...bilalah mau abis 5 taun stengah, x sabar nak kerja... bila keja nanti, semua dok tunggu nak pencen plak.
.kalo xsempat pencen, maka tertutuplah buku kiri yg dok tulis aku tampar budak, tarik sideburn, berdiri sambil pegang telinga kawan dan lain2..hahaa!

simpul simpulan bahasa sanskrit: lalalaaaa....mencari hati guru~
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v