yusufyaacub/panca-4dimensi: BELUM RAYA DAH BUAT "OPEN HOUSE" Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Monday, August 15, 2011

BELUM RAYA DAH BUAT "OPEN HOUSE"

salam sahabat buat skalian~
aiyoyoo... rumah aku under renovation der... dah sebulan lebih dah.. ntah apala nasib badan lain di plan lain plak yang jadi. huhuu... camni, mak aku tu berniat nak ganti bumbung dan rangka kuda2 yang baru sebab yang lama dah nak mereput. kononnya nak pakai rangka besi tu.. pastu gamti siling...sebab siling lama byk yang bocor.. ok la kan dia punya rancang kan... tapi rumah aku ni umpama keta buruk. bila satu part rosak, pastu nak g baiki kat bengkel, akan jumpa la macam2 lagi part lain yang terpaksa tukar. so, keadaan ni samala ngn umah aku sekarang. adeh... bila buang bumbung, nampak semua tiang rumah dah reput. yg ok cuma dapur n bilik air jek. maka terpaksala buang.... bila dah buang tiang, nak masuk tiang simen......x muat pulak dah... kes dinding rumah senget. kena ketuk pulak dindingnya...... alang2 dah ketuk, lantainya disamakan pulak. dulu lantai tinggi rendah..
pastu buang pulak ruang tamu depan sebab nak gantikan dengan porch keta.. konon anak2 menantu nak balik ramai.. mau 5-6 bijik keta tu.. alih2, stakat ni gini la rupanya umah aku tercinta...


bumbung karat tu dulu kedai ais kacang mak(nak alih)
pintu masuk ke dapur.(dulu grill je)
tiang porch keta baru pacak. (keja aku la nak cat tuh.)
pintu masuk depan.(dulu ada ruang tamu depan pintu tu)
dulu bangsal park moto, sekarang keta leh sumbat 3 bijik
bahagian dalam, siling up tinggi sikit.

ada beberapa perkara jugak jadi time renovate nih. ada sorang pekerja terhempap kuda2 bumbung. lagi sorang pengsan sebab terhempap tiang. time aku bukak siling ngn member aku, dia terjatuh sikit. trus sessak napas... aku jugakla jadi tukang urut.. adehh...

sebab plan xikut asal, bajet awal dah terover.. adoii... tapi aku suka siling baru ni. sebab dia lagi tinggi dari yang lama. amat lapang terasa bagi orang setinggi 6 kaki macam aku ni. buat masa sekarang, kira memang open dah la house aku ni. hahahaaaa!

simpul simpulan bahasa sanskrit: balik cuti ni mampos nak kemas. huuuu... T__T
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v