yusufyaacub/panca-4dimensi: MARI MELABUR EMAS! Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Wednesday, August 10, 2011

MARI MELABUR EMAS!

salam sahabat buat skalian~
kali ni aku kembali berkongsi cerita pasal emas. wuu....emasss~~ haha
okeh... harini aku dah beli satu lagi emas dinar baru iaitu logam mulia. bentukyna lebih kurang macam dinar muslim tapi ada sikit berbeza.

kenapa melabur emas ni menguntungkan?
baik, anda boleh refer entry lama aku kat SINI

okeh, dalam entry yang aku bagi link kat atas tu ada tulis "masukkan wang dalam tabung haji dan ASNB" kan?
sekarang aku cadangkan xperlulah masukkan dalam ASNB sebabnya pelaburan dalam ASNB diragui seperti bukti di bawah:
fatwa dari mufti selangor
baik, kenapa haram itu bukan kerja aku.. itu adalah kerja mufti untuk memperjelas pada umum. tapi kawan2....ASNB ni dah lama orang ragu2 sebab sumber pelaburan dari syarikat2 yg meragukan status urusniaganya.. sekarang balik kepada emas.....

korang ada dengar kan "makin lama simpan emas makin tinggi harganya"?
aku kata, YA! TEPAT. tapi....kita kena tahu jenis emas yang bagaimana yang boleh bawa keuntungan paling cepat dan tinggi serta risiko yang terendah. jadi, ada beberapa fakta yang telah aku tulis dalam entry sebelum ni. klik kat SINI.

selain itu, korang juga mestila pandai dalam memilih syarikat atau sumber belian emas yang terbaik, terselamat dan termurah. contohnya, aku xkan beli dari ejen. walaupun abg, akak, bapak sedara ataupun sapa saja yang jadi ejen emas tu dan nak jual kat aku. aku xkan beli dari dorang. hahahaha. kerana, sorang ejen akan menjual emas lebih tinggi daripada nilai pasaran dunia. pengalaman aku la kan, ada sorang cikgu ni beli emas 1dinar dengan harga RM680 dari sorg ejen syarikat ni. dan aku beli satu dinar muslim dengan harga RM608 secara online dengan satu company ni. tarikh kami beli adalah kebetulan pada minggu yang sama. ha! ni la emas yang aku beli kali pertama dulu.klik SINI. dan seterusnya aku beli lagi. klik kat SINI.

sekarang ni musim perayaan puasa. seluruh dunia menyambut aidilfitri bagi yang muslim. oleh itu permintaan terhadap emas makin tinggi. sebab tu harga emas dalam masa 2 minggu mampu naik RM 17!

10 OGOS 2011
28 JULAI 2011








<--PERBEZAAN-->









itu saja catatan aku pasal emas ni. kalo korang baca entry2 lama aku sebelom ni, dan korang tengok video di bawah, korang akan perasan: entry aku dah mendahului laporan dari TV9:

simpul simpulan bahasa sanskrit: jadi, jgn tunggu lama2..... mula sekarang dan tengok hasil di 3 bulan pertama.

2 comments:

  1. Harga emas melambung skarang,
    sape2 yg kawen ujung2 tahun nei, pening skit la ;)

    ReplyDelete
  2. alah..lg lmbt kawen lg tinggi hrga dia...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v