yusufyaacub/panca-4dimensi: Official Proton P3-21A Teaser Video Combined! Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Wednesday, March 14, 2012

Official Proton P3-21A Teaser Video Combined!

salam sahabat buat sekalian~

proton sekali lagi dengan gahnya nak melancarkan model baru yang x bernama lagi sepertimana yang korang dah tau kan. dan harini ada beberapa video teaser official dah dikeluarkan proton. bagi aku, kereta ni lain dari yang lain(untuk model2 protonlah). aku dah tengok semua video2 teaser kat youtube tuh. dah aku rasa malas nak bukak banyak2. jadi aku combine. senang...kikikii.. ENJOY!

info awal mengatakan kereta ini menggunakan enjin CFE 1.6 turbo seperti pada Exora Bold Premium,. Transmisinya pula guna sistem CVT dan berkeupayaan sehingga 7 tahap kelajuan. Sportrim pula bersaiz 16.  spec proton P3-21A dari sudut keselamatan yang lain seperti kelengkapan ABS, airbag, EBD, ESC. cuma aku xpasti ada berapa jenis variant akan dikeluarkan.
bab electronic inovation memang nampak bagus. harapan aku agar enjin CFE kat kereta ni x dipasang oneway valve seperti pada VVT CFE Exora Bold Premium tu. Valve tu buat enjin bunyi bising masa nak start pagi2 sebab minyak kering kat situ (kata forumer2 la). krank3 bunyi dia~

simpul simpulan bahasa sanskrit: taun depan kerja! hmmmmmm
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v