yusufyaacub/panca-4dimensi: PENIPUAN SINDIKET CABUTAN BERTUAH Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Friday, July 6, 2012

PENIPUAN SINDIKET CABUTAN BERTUAH

salam sahabat buat sekalian~
kali ni aku nak bongkar satu kes daripada beratus ratus kes yang telah terjadi di Malaysia. jenis sindiket cabutan bertuah melalui emel, SMS, laman web memang dah menjadi kebiasaan di negara kita. masalah di sini, kebanyakan sindiket ini dipelopori oleh warga INDONESIA. aku pernah beberapa kali ditelefon menyatakan kad sim aku dah menang beribu ribu ringgit. bila ditanya kenapa loghat/ dialek pegawai tersebut berbeza, dia menjawab dia adalah orang SABAH. nampak sangat nipunye...


untuk kes terbaru, aku ada dapat SMS pada jam 2.18 petang hari JUMAAT bersamaan 6 JULAI 2012. SMS ini datang daripada nombor 0198624892. kandungan SMS ini menyatakan kad sim aku telah menang hadiah GRAND PRIZE dari syarikat SHELL MALAYSIA sebanyak RM 20,000.00. dia jugak meminta aku untuk telefon ke 017-8231-747. yang terbaiknya lagi, ada ditulis laman web: www.promohadiah.co.cc.


aku pon terus buka laman web yang diberikan. memang aku dah tahu laman web ini adalah percuma kerana menggunakan .co.cc. memang tak logik sangatlah si syarikat gergasi dunia seperti SHELL hanya mampu guna web hosting percuma. kenapa dia tak guna web .com.my sedia ada saja? hahaa..aku pon layan sahaja..



aku mendapati alamat syarikat yang dipamerkan pada web tipu ini tidak tepat sama sekali. ini kerana aku semak serta merta alamat sebenar syarikat SHELL MALAYSIA di web rasminya seperti berikut:


satu lagi, bila aku buka syarat syarat pertandingan, banyak sangat kesalahan dilakukan dalam penulisan. kadang2 aku tak paham pon apa yang dia tuliskan tu. cuba korang baca semula perkataan yang aku gariskan dalam gambar ni.



jadi, aku sarankan pihak SHELL MALAYSIA saman saja sindiket ni.. kasi buat laporan penipuan atas penggunaan nama syarikat berdaftar di Malaysia.. baru padan dengan puak2 ni.

simpul simpulan bahasa sanskrit: INGAT ORANG MELAYU MALAYSIA TOLOL MACAM KORANG KE?

6 comments:

  1. betul2 menipu la...sy pun dapat message mcm ni...mmg berani betul diorg buat kerja2 mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak untung mudah.. sanggup buat apa saja.

      Delete
  2. Replies
    1. betul.. selidik dulu macam yg aku buat. tak susah pon..google sikit je

      Delete
  3. baru dapat sms tu...............
    hawau pnya kaki penipu
    hahahaah

    ReplyDelete
  4. aku pn br dpt msj penipu mcmtu 30k plk tu..nasib baik aku xda geng samseng yg bsar,klau x aku suruh org2 aku cari org yg hantar msj tu mntk 30k btul2.br dia tau ada duit ke x nk byr.nak menipu pn agak2 lah..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v