yusufyaacub/panca-4dimensi: 5 TAHUN SETENGAH DALAM 20 MINIT Night Diamond Bloody Red - Link Select Max

Wednesday, September 12, 2012

5 TAHUN SETENGAH DALAM 20 MINIT

salam sahabat buat sekalian~


lama gila tak update blog. ssibuk memanjang kononnya.heheee. okeh, baru2 ni aku dah selesai satu perkara terbesar dalam hidup aku sepanjang study ni. haaa....aku dah siap bentangkan thesis aku kat seminar. oleh sebab aku dipilih sebagai pembentang khas mewakili kawan2 aku, so ada sikit terbeban jugakla. so, aku try buat yg terbaik untuk naikkan martabat seni dari satu sudut lain yg orang tak pernah tahu. Alhamdulillah, walaupun di awal pembentangan tu nampak macam orang tak paham tajuk aku tu, di pertengahannya dah ada respon yang baik dari audiens. dan di akhirnya, aku dipanggil oleh seorang pensyarah aku yang digelar Doktor. dia berminat dengan kajian aku tu dan nakkan penulisan lengkap bila aku dah jilid nanti. di situ dia ada tanya aku beberapa soalan untuk kepastian, so aku elaborate kat dia. bagi aku, itu sudah cukup memuaskan hati aku. bukan nak kata aku cerdik ke hapa, tapi aku bangga sebab akhirnya ada jugak orang profesional yg bukan bidang aku perasan bahawa seni itu juga amat penting untuk pendidikan. 

lastly, aku terasa usaha aku selama 5 tahun setengah untuk dapatkan degree dan buka mata orang sekeliling aku berkenaan seni visual tak sia2. so, aku tinggalkan 2 video ni untuk kenang kenangan zaman tua2 nanti. ;)



simpul simpulan bahasa sanskrit: aku akan cari jalan lagi untuk ubah persepsi masyarakat tentang pendidikan seni visual selagi terdaya.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

terima kasih sudi komen.. sudikan diri untuk follow saya dan tinggalkan link blog anda di sini. (^__^)v